MENU

Translate

Επιλογη Καθισματος Αυτοκινητου (η συνεχεια)

Πετάξτε τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου booster!
Τα παιδικά καθίσματα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες.
0+ (0-15 μηνών)
1 (9 μηνών-4 ετών)
2-3 (4 ετών-12 ετών)
Και ενώ οι περισσότεροι γονείς δίνουμε μεγάλη σημασία στις προηγούμενες κατηγορίες, ωστόσο η κατηγορία 2-3 είναι εκείνη που οι γονείς νομίζουμε ότι έχουμε ξεμπερδέψει, το παιδί είναι πια μεγάλο και αγοράζουμε ένα φθηνό κάθισμα τύπου booster χωρίς πλάτη (όπως αυτό της φωτογραφίας). Θα δούμε γιατί αυτό είναι επικίνδυνο.
Παρόλο που η ισχύουσα νομοθεσία απαιτεί να ταξιδεύουν τα παιδιά σε κάθισμα αυτοκινήτου μέχρι το ύψος  των 135 εκατοστών ή 12 ετών, υπάρχει ακόμα έλλειψη κατανόησης γύρω από την ασφάλεια της κατηγορίας παιδικών καθισμάτων «2/3», που προστατεύει τα παιδιά από τα 4 έως περίπου τα 12 χρόνια τους.
Σε αυτό το στάδιο (όταν το παιδί γίνεται περίπου 4 ετών) πολλοί γονείς επιλέγουν για κάθισμα αυτοκινήτου ένα απλό «μαξιλάρι» booster  για να μπορέσει να ανυψωθεί το παιδί και να χρησιμοποιήσει την ζώνη ασφαλείας στο σώμα του. Ωστόσο, η εταιρία Britax διαπίστωσε ότι περίπου οι μισές ζώνες ασφαλείας  (το 49%) που χρησιμοποιούνται  για να ασφαλίσουν τα παιδικά καθίσματα δεν τοποθετούνται σωστά. Συχνά τοποθετούνται στριμμένες, πάρα πολύ ψηλά, ή προσαρμόζονται γύρω από το κάθισμα και όχι το παιδί. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, τα καθισματάκια booster δεν προσφέρουν στήριξη για το κεφάλι ή πλευρική προστασία σε περίπτωση πρόσκρουσης.
Για να τραβήξει την προσοχή των γονιών και να αναδείξει τον πραγματικό κίνδυνο των backless booster, η Britax έχει ξεκινήσει μια καμπάνια που ονομάζεται «bin the booster» ή όπως θα λέγαμε στην Ελλάδα «πετάξτε το booster». Κυκλοφόρησε ένα βίντεο που γυρίστηκε σε κέντρο δοκιμών πρόσκρουσης και συγκρίνει ένα κάθισμα τύπου booster χωρίς πλάτη και χωρίς καμία άλλη προστασία και ένα κάθισμα με προσκέφαλο και πλευρική προστασία, σε μετωπική σύγκρουση.
Κάθισμα booster χωρίς πλάτη VS Κάθισμα με πλάτη και πλευρική προστασία
Όπως θα δείτε και στο βίντεο, το ανδρείκελο που κάθεται στο backless booster εκτινάσσεται κατά την πρόσκρουση. Η ζώνη της κούκλας που κάθεται στο κάθισμα με ψηλή πλάτη παραμένει στη θέση της χάρη στους οδηγούς της ζώνης ασφαλείας, ενώ φαίνεται ότι η ζώνη στη κούκλα με το booster χωρίς πλάτη δεν μπορεί να συγκρατήσει το σώμα.
Παρόλο που η σύγκρουση ήταν μετωπική, η κούκλα στο κάθισμα χωρίς πλάτη χτύπησε το κεφάλι της σε πλαϊνά μέρη του αυτοκινήτου και αυτό γιατί το σώμα ήταν ελεύθερο. Σε αντίθεση με τη κούκλα που συγκρατήθηκε στη θέση της λόγο της στήριξης του κεφαλιού και του πάνω μέρους του σώματος χάρη στη πλευρική προστασία και το προσκέφαλο του καθίσματος.
 

Μετά τη παρακολούθηση αυτού του το βίντεο, οι γονείς θα πρέπει να το ξανασκεφτούν πριν επιλέξουν ένα κάθισμα αυτοκινήτου κατηγορίας  «2-3», γιατί πραγματικά δείχνει τη σημασία της πλευρικής προστασίας, της υποστήριξης του κεφαλιού, αλλά και τη σημασία των οδηγών της ζώνης ασφαλείας για να εξασφαλιστεί ότι οι ζώνες είναι σωστά τοποθετημένες.
1. Τυπικό κάθισμα booster χωρίς πλάτη και πλευρική προστασία
2. Κάθισμα booster με προστασία κεφαλής.
3. Κάθισμα με προστασία κεφαλής και πλευρική προστασία
Όπως λέει και ο Mark Bennett, ειδικός ασφαλείας της Britax : «Καλούμε όλους τους γονείς που χρησιμοποιούν παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου τύπου booster χωρίς πλάτη, να τα αντικαταστήσουν με highback καθίσματα (με πλάτη, προστασία κεφαλής και πλευρική προστασία) και να μας βοηθήσετε να το διαδώσουμε σε όσο γίνεται περισσότερους γονείς για να το μάθουν όλοι! – Θα μπορούσε να σώσει πολύτιμες ζωές! Των παιδιών μας!»

***Αν και πωλούνται backless boosters καθίσματα (μιας και δεν έχει αλλάξει ακόμη η νομοθεσία για τις προδιαγραφές από την ΕΕ), παρόλα αυτά κάποιες εταιρίες όπως η Britax δεν πωλούν πια καθίσματα booster χωρίς πλάτη, γνωρίζοντας του κινδύνους. Ευχόμαστε να ακολουθήσουν το παράδειγμα τους και άλλες εταιρίες και να διαδώσετε και εσείς αυτή τη σημαντική πληροφορία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου